Friday, June 18, 2010

Oban ja Fort William

Ensi jarkytyksesta selvittyani viihdyin Obanissa loistavasti. Hostellin omistaja Peter muisti minut edelliselta vuodelta, samoin yks tyontekija. Aika hyvin, kun siella yopyy satoja ihmisia vuosittain. Sama muuten sattui taalla Fort Williamissakin. Yks tyontekija tuli kysymaan, et olinko taalla myos viime vuonna.

Jotenkin tunsin taas oloni kotoisaksi Obanissa. Paivani siella vietin kavellen. Menin "Lautalla" eli pikkuruisella moottoriveneella Kerreran saarelle, joka siis sijaitsee Obanin edustalla ja kaveleskelin siella koko paivan. Ilma oli usvainen ja maisemat aika hienoja. Etenkin Gylen-linnan rauniot saaren etelapaan kallionjyrkanteella sumun keskella nayttivat aivan mahtavuille, mystisille suorastaan! Valitettavasti tama hostellin masiina on aika antiikkinen, joten mitaan usb-liitantoja ei ole tarjolla, joten en saa kuvia ladattua. Vaikka koko paivana ei aurinko paistanut, niin onnistuin polttamaan kasvoni ja kaulani. Kasivarret eivat jostain syysta palaeen, vaikka kesainen ilma oli riittavan lammin teepaidalle. Todella omituista! Ilmeisesti Obanin ilmassa on jotain. Myos edellisella reissullani onnistuin polttamaan itseni Obanissa.

Eilen aamusella sitten siirryin yhdeksi yoksi Fort Williamiin siksi, etta Obanin hostelli oli tayteen buukattu. Kavelin eilen taallakin. Ja tana vuonna jopa nain Ben Nevisin. Viime vuonna kehnot kelit pitivat vuoren huipun piilossa. Kaveleskelin hiukkasen eilen siella lahistolla, mutta ilmeisesti olen talsinut viime aikoina liikaa, silla alkoi pikkasen tuntua polvissa, vuorenrinnetta alaspain talsiessa. No nyt on luonnon keskella samoilut samoiltu vahaksi aikaa. Kavein eilen myos katsastamassa FW:n pubielamaa. Hostellin tyontekijat ja pitka-aikaisasukit lahtivat baariin ja yks tyontekija houkutteli mukaan myos kaikki muutkin hostellilla hengailijat. Oikein mukava ilta.

Tanaan matkustan sitten yon yli bussilla Lontooseen. Siina sita onkin kokemusta kerrakseen. Nyt taytyy ensin keksia tekemista paivaksi taalla FW:ssa. Onneksi saa nayttaa hyvalle. Voi kaveleskella kaupungilla, kayda veneajelulla tossa Loch Linnhella. Ensimmainen matkaetappini on Glasgow, jonne lahden viiden hujakoilla. Siella on sitten parin tunnin odotus, enne Lontoon yobussin lahtoa.

Mutta saa nahda josko viela jotain kirjoitan Lontoosta. Ja jos saisin viela muutaman kuvan ladattua.

No comments:

Post a Comment