Wednesday, June 9, 2010

Edinburgh revisited

Taalla sita nyt taas ollaan. Ihan alyttoman kivaa ja omituista. Aamu alkoi sateisena ja tuulisena. Onneksi nyt iltasella aurinkokin pilkahteli, mutta tuuli sen kun yltyy. Tekis melkein mieli viela lahta kaveleskelemaan jonnekin, kun on niin nattia tuolla ulkona. Pitaa ottaa kaikki irti niista hetkista kun ei sada. Hostellissa on joka ilta leffailta klo 18 ja 21. Tanaan on yhdeksalta luvassa Star Trek, jee. Ajattelin osallistua, silla jotenkin ei huvita menna nukkumaan viela yhdeksan korvilla. Tietty vois aina istahtaa johonkin loungeen ja ryhtya sosiaaliseksi...

Aamun vietin epamaaraisesti haahuillen ja kaupoissa kierrellen. Saa ei oikein innostanut ulkoilmaelamaan. Onneksi en ihan aitynyt kamalasti tuhlailemaan, ostin fleece-puseron alennusmyynnista. Ajattelin sen tulevan tarpeeseen etenkin Barralla. Olin iltapaivalla aikeissa osallistua jollekin kiertokavelylle, jotka valottavat joko maanalaista Edinburghia tai Royal Milen historiaa. Mutta tuo kaikki jai valiin kun tapasin viime kesan tuttuni Luisin, joka oli kaupungissa vain tanaan. Kavimme iltapaivaolusilla ja kahveilla. Siina sita vierahtikin useampi tunti.

Ruokaostoksille mennessa tormasiin ihan mielettomaan antikvariaattiin. Se oli todella sokkeiloinen, iso, pimea ja tietenkin taynna kirjoja. Kassan loytaminen niitten kirjahyllyjen muodostamien kaytavien keskelta ei ollut ihan helppoa. Loysinkin sielta lisaa lukemista. Olen nimittain jo melkein puolessa valissa mukaan ottamaani opusta. Eilen oli rutkasti aikaa lueskella matkustaessa tanne. Osaksi aamun haahuilun tavoitteena oli loytaa kirjakauppa, sita en loytanyt, mutta loppujen lopuksi se antikvariaatti olikin paljon mielenkiintoisempi.

Apua nettiaika loppuu. Huomenna menen Stirlingiin ja laittelen kuviakin. Kuulumisiin!

No comments:

Post a Comment