Muutama kuva Barralta.



Ihan mieletonta, taalla on niin kaunista! Eilinen paiva oli aika tapahtumarikas. Aamu alkoi ihan mainiosti, paasin oikeaan bussiin, joka lahti ajallaan Edinburghista Obania kohti. Koska olen elanyt uutispimennossa en tietenkaan ollut kuullut mitaan junaonnettomuudesta ja puolessa valissa matkaa kuski pysaytti menopelin ja sanoi, etta nyt on 40 minuutin tauko. Voitte kayda kahvilla jos haluatte. Onnettomuuden takia myos aikataulut olivat menneet uusiksi, en tieda miksi. Joka tapauksessa onnettomuuden takia jouduimme kiertamaan viela kauemman kautta, joten kuskin arvion mukaan saapuisimme Obaniin 5 minuuttia sen jalkeen kun virallisesti pitaisi olla jo lautassa. ( siis puoli tuntia ennen lautan lahtoa.) Oli todella stressaavaa istua kyydissa ja vain odottaa, etenkin kun matkalla oli tietoita jotka hidastivat menoa entisestaan. No onneksi lauttakin oli myohassa, joten se tuli vasta satamaan siina vaiheessa kun bussi tuli perille. Ehdin siis kyytiin.
Lautalla juttelin muun muassa oikein mukavan kanadalaisen elakoityneen musiikkikriitikon kanssa, joka oli haastatellut kaiken maailman huippumuusikoita Rostropovitsista lahtien. Mielenkiintoinen juttutuokio.
Taytyy sanoa, etta eilisilta oli sitten tahan astisen matkan kohokohta! Hostelli on pieni. huoneita on 4, joista kaksi on 4 hengen "makuusaleja" ja kaksi parihuonetta. Eli jos laskupaani toimii, niin 12 petipaikkaa. Tapasin illallisen aaressa muunmuassa irlantilaisen Harryn joka kaverinsa kanssa moottoripyorailee ympari naita saaria seka semalla tavoin matkaavat Johnin ja Dianan aussi-skottipariskunnan. Ilta sujui oikein hauskasti naiden kanssa ensin hostellilla ja myohemmin paikallisessa pubissa. Ihan loistava ilta!
Melonnan kanssa en viela tieda kuinka kay. Mahdollisesti paasen maanantai-iltana melomaan, mutta se on viela epavarmaa. Alan nyt lopetella. Valitettavasti en ala ahrata kuvien kanssa taallakaan. Tietsikka yhteydet ovat hiukan rajalliset, ja olen viettanyt jo kohta tunnin varaten loppureissun majoituksia. Meni hiukan hankalaksi, kun monissa paikoissa on jo taytta. Menen taalta itseasiassa Obaniin pariks yoksi ja Fort Williamiin yhdeksi. Jacobite-hoyryjunan ennalta varattavat paikat olivat jo taynna, mutta viela on mahdollisuus saada samana aamuna lippuja, joten sita yritan FW:ssa torstaina, jos paasen sinne ajoissa tai perjantaina ennen kuin aloitan matkani kohti Lontoota. Nyt lahden nauttimaan maisemista ja auringonpaisteesta ulos. Seuraavan kerran kirjoitan varmaan vasta Obaista tiistaina, joten kuulumisiin! Silloin saatte myos kuvia. Lupaan!
Lautalla juttelin muun muassa oikein mukavan kanadalaisen elakoityneen musiikkikriitikon kanssa, joka oli haastatellut kaiken maailman huippumuusikoita Rostropovitsista lahtien. Mielenkiintoinen juttutuokio.
Taytyy sanoa, etta eilisilta oli sitten tahan astisen matkan kohokohta! Hostelli on pieni. huoneita on 4, joista kaksi on 4 hengen "makuusaleja" ja kaksi parihuonetta. Eli jos laskupaani toimii, niin 12 petipaikkaa. Tapasin illallisen aaressa muunmuassa irlantilaisen Harryn joka kaverinsa kanssa moottoripyorailee ympari naita saaria seka semalla tavoin matkaavat Johnin ja Dianan aussi-skottipariskunnan. Ilta sujui oikein hauskasti naiden kanssa ensin hostellilla ja myohemmin paikallisessa pubissa. Ihan loistava ilta!
Melonnan kanssa en viela tieda kuinka kay. Mahdollisesti paasen maanantai-iltana melomaan, mutta se on viela epavarmaa. Alan nyt lopetella. Valitettavasti en ala ahrata kuvien kanssa taallakaan. Tietsikka yhteydet ovat hiukan rajalliset, ja olen viettanyt jo kohta tunnin varaten loppureissun majoituksia. Meni hiukan hankalaksi, kun monissa paikoissa on jo taytta. Menen taalta itseasiassa Obaniin pariks yoksi ja Fort Williamiin yhdeksi. Jacobite-hoyryjunan ennalta varattavat paikat olivat jo taynna, mutta viela on mahdollisuus saada samana aamuna lippuja, joten sita yritan FW:ssa torstaina, jos paasen sinne ajoissa tai perjantaina ennen kuin aloitan matkani kohti Lontoota. Nyt lahden nauttimaan maisemista ja auringonpaisteesta ulos. Seuraavan kerran kirjoitan varmaan vasta Obaista tiistaina, joten kuulumisiin! Silloin saatte myos kuvia. Lupaan!
No comments:
Post a Comment